dimecres, 15 de setembre del 2010

mecànica_art.2: discos del davant.

Cotxe:  Ford Fiesta 1.6TdCi Sport

Discos:  Brembo ventilats de 258mm de diámetre i 22 d'espesor

Quan s'han de canviar?:  Quan el desgast sigui superior a 2-3mm.

Temps estimat:  20' per disc


Cost aproximat:  Discos sense pastilles = 100€

Eines necessàries:
  • Gat hidràulic / mecànic
  • Cavallet per assegurar que el cotxe no ens caurà al damunt ;-)  (foto3)
  • Clau 19
  • Clau 12-13 estrella
  • Tornavís
  • Separador de pastilles de frens (foto2)
foto1






foto2





foto3








Passos a seguir:
  1. Col·locar el gat hidràulic i fer-lo pujar fins que quedi fixat al cotxe
  2. Descollar els cargols de la roda amb la clau 19
  3. Aixecar el cotxe
  4. Posar el cavallet en lloc segur
  5. Acabar de desfer els cargols que aguanten la roda i treure-la
  6. Desfer els cargols que aguanten la pinça de les pastilles de frens amb la clau 13 estrellada
  7. Ajudar-nos d'un tornavís per separar les pastilles ja que a causa del desgast del disc, costarà treure la pinça de frens
  8. Treure la pinça de frens i deixar-la damunt d'un suport vigilant de no tensar excessivament el tub del líquid de frens.
  9. Treure el disc (no cal desfer cap cargol, en el Ford Fiesta el disc queda fixat quan poses la roda així que un cop la roda és fora, surt sol)
  10. Posar el disc nou
  11. El disc nou té més gruix, per tant, utilitzarem el separador de pastilles per obrir-les i permetre que puguin entrar més fàcilment.  Un cop tenim la pinça a lloc ja podem collar els cargols havent-los mullat una mica amb un líquid fixador adequat
  12. Muntar la roda

NOTA 1:  Un cop muntats els discos nous, cal tenir present que durant els primers quilòmetres la frenada no serà tant eficaç

NOTA 2:  És recomanable substituir els discos al mateix temps que les pastilles.  Si posem discos nous amb pastilles que no ho són, cal esperar uns 100kms abans de fer frenades potents ja que la pastilla presenta irregularitats que provoquen que hi hagi més pressió en determinats punts i per tant el sistema s'escalfa més ràpid. 
Tenir cura, ja que es poden arribar a fer malbé els discos.


NOTA 3:  És millor utilitzar una clau dinamomètrica per controlar els parells de força al collar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada