dilluns, 4 d’octubre del 2010

La informació no és coneixement

Ja deu fer uns 12 anys que vaig llegir un article de Joan Barril al Periódico de Catalunya que portava per títol:  "La informació no és coneixement".  Donat que en aquell moment jo era un estudiant adolescent amb la motivació d'aprendre quelcom més, alimentada, és clar, per la necessitat d'abandonar algun dia la meva condició de mortal amb recursos limitats però amb la independència que et dóna una certa capacitat intel·lectual, em vaig adonar al llegir l'article, que al llarg de la meva vida seria convenient que intentés arribar a entendre les coses, a "saber fer"....en definitiva, alló que en el llenguatge internacional s'anomena Know-How.

L'article, al cap i a la fi, explicava que una cosa és conèixer les dades i l'altra saber què fer-ne.  El saber fer no només implica aprendre o emmagatzemar informació, també vol dir que saps utilitzar-la per realitzar una activitat, per exemple.  En altres paraules, val més tenir poques eines al taller però tenir idea de com utilitzar-les.

En aquella època no feia gaire temps que internet havia arribat a casa nostra i ja s'entrellucava que l'accés a una quantitat exorbitant d'informació facilitaria les coses però cal tenir present que no tenim ni el temps ni la capacitat per fer-ho tot, així evitarem caure en la temptació de voler aprendre moltes coses i no saber-ne fer gaires.

1 comentari:

  1. Interessant article sobre l'excés d'informació i l'efecte que provoca internet a les persones:
    http://www.elpais.com/articulo/portada/mundo/distraido/elpepuculbab/20110129elpbabpor_3/Tes

    ResponElimina