dijous, 27 de gener del 2011

mecànica_art.6: pirelli vs. bridgestone vs. continental

He conduït amb rodes 195/45-16 amb aquestes tres marques de pneumàtic i després de la meva experiència amb ells, n'he tret algunes conclusions que potser us poden ajudar a l'hora de comprar rodes.  Encara no he pogut provar els Eagle F1, Michelin Pilot Sport ni els Continental SP3....d'aquí un temps ho faré, si tot va bé.

Els models que he portat són:
Bridgestone Potenza
Continental Sport Contact2
Pirelli P-Zero Nero

Gastar-se els diners en bons pneumàtics no és una mala inversió i en qualsevol cas no es pot considerar un acte d'ostentació.  El fet de comprar un pneumàtic bo no vol dir que llençem els diners ni que ens les donem de rics.....al cap i a la fi, els productes que comprem són cada dia millors gràcies a la confiança que dipositem molts de nosaltres en productes de primeres marques que destinen molts diners a R+D.


La meva conclusió és que els Potenza i els SP2 estan al mateix nivell essent millors els Potenza i que els P-Zero Nero estan un esglaó per sota.

Les meves puntuacions són:

Pirelli P-Zero Nero 84V XL (amb protecció lateral)
  • Adherència en aigua:  7
  • Adherència en sec:  7.5
  • Desgast:  6
  • Preu: Uns 110eur.
  • Observacions:  Diuen que és la pitjor de les marques de primer nivell i jo he comprovat, de moment, que és cert.  No està a l'alçada de la resta de marques i pel rendiment que tenen duren poc.  En carretera molla són mediocres.  Xisclen fàcilment perquè es saturen de seguida.  A més la fàbrica va marxar del país, cosa que jo valoro negativament.  A favor:  Solen ser les més econòmiques.
Continental Sport Contact 2 80V
  • Adherència en aigua:   8
  • Adherència en sec:  8.5
  • Desgast:  7
  • Preu:  Uns 115eur.
  • Observacions:  Molt bon pneumàtic però no m'agrada tant com el Bridgestone.  La meva opinió és que el Bridgestone té millor adherència en carretera molla.  A més, si no m'equivoco, no tenen fàbrica de pneumàtics a Espanya.
Bridgestone Potenza R050 80V
  • Adherència en aigua:  9
  • Adherència en sec:  9
  • Desgast:  8
  • Preu:  Uns 130eur.
  • Observacions: Magnífic!!  El millor de la comparativa.  A mitja vida del pneumàtic el comportament és acceptable i no massa inferior a un P-Zero Nero nou!! En carretera molla són una joia i en sec són els millors que he portat.  Són els que m'han durat més conduïnt en les mateixes condicions.  Es pot pagar la diferència de preu a gust.  A més, Bridgestone té 3 fàbriques a Espanya i això s'ha de tenir en compte.
LA MEVA ELECCIÓ: 
Bridgestone Potenza 195/45-16

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada