dijous, 27 de gener del 2011

mecànica_art.5: discos i pastilles del davant.

Cotxe:  Seat Ibiza 1.9SDI
Discos:  Brembo ventilats de 256mm de diámetre i 22 d'espesor
Pastilles:  Ferodo (foto 2). 
Quan s'han de canviar?:  Quan el desgast sigui superior a 2-3mm.
Temps estimat:  20' per disc
Cost aproximat:  Discos + pastilles = 110€

Eines i material necessari:
  • Gat hidràulic / mecànic
  • Cavallet per assegurar que el cotxe no ens caurà al damunt ;-)
  • Clau 17 per desfer rodes
  • Clau Torx 45 per desfer la pinça de frens
  • Un parell de tornavisos plans
  • Tornavís estrella
  • Separador de pastilles de frens
  • Martell
  • Líquid fixador de cargols



 
 foto2

Passos a seguir:

1. Col·locar el gat hidràulic i fer-lo pujar fins que quedi fixat al cotxe

 foto3


2.  Descollar els cargols de la roda amb la clau 17

foto4


3.  Aixecar el cotxe
4.  Posar el cavallet en lloc segur

foto5


5.  Acabar de desfer els cargols que aguanten la roda i treure-la
6.  Desfer els cargols que aguanten la pinça de les pastilles de frens utilitzant la clau Torx 45.  Prèviament, ens servirem d'un tornavís pla per treure el tap de plàstic que protegeix els cargols.

foto6

foto7


7.  Ajudar-nos d'un tornavís per separar les pastilles ja que a causa del desgast del disc, costarà treure la pinça de frens.

foto8


8.  Treure la pinça de frens i deixar-la damunt d'un suport vigilant de no tensar excessivament el tub del líquid de frens.  Abans cal treure la peça que fixa el tub a l'amortidor, tal i com podem observar a la foto.

foto9


9.  Desfer el petit cargol que lliga el disc al "buje" de la roda per treure el disc.  Molta atenció i molta cura al realitzar aquesta operació ja que és en aquestes operacions on ens podem complicar la vida.  Cal utilitzar el tornavís adequat per no fer malbé el cargol i complicar-nos la seva extracció.  Ens podem ajudar d'un martell i el millor que podem fer és utilitzar un tornavís de punta planta en comptes d'estrella.

foto10

foto11

9.   Posar el disc nou collant-lo amb el cargol nou que ja va en el kit.  No és imprescindible però si podem és millor untar el cargol amb líquid fixador.

10.  Tot seguit ja podem treure les pastilles velles i col·locar les noves.  Caldrà utilitzar el separador de pastilles perquè les noves tenen molt més gruix i no aconseguirem fer entrar la pinça si no ho fem.  Si no tenim separador haurem de fer-ho amb l'ajuda de tornavisos i força.  Un cop col·locada, collem els cargols amb la clau Torx i posem els taps.

11.  Tornem a col·locar la peça que fixa el tub del líquid de frens a l'amortidor i ja podem muntar la roda, havent revistat que tot està correcte.


NOTA 1:  Un cop muntats els discos nous, cal tenir present que durant els primers quilòmetres la frenada no serà tant eficaç

NOTA 2:  És recomanable substituir els discos al mateix temps que les pastilles.  Si posem discos nous amb pastilles que no ho són, cal esperar uns 100kms abans de fer frenades potents ja que la pastilla presenta irregularitats que provoquen que hi hagi més pressió en determinats punts i per tant el sistema s'escalfa més ràpid. 
Tenir cura, ja que es poden arribar a fer malbé els discos.


NOTA 3:  És millor utilitzar una clau dinamomètrica per controlar els parells de força al collar.

NOTA 4:  És molt important tenir cura amb els pesos i els perills.  Cal realitzar les operacions amb garanties i estant segur que no es produïrà un accident.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada